dinsdag 8 november 2016

Blij met nieuwe jeugdbestuurder

Foto: Merel Lammertink
Sinds vandaag hebben we een nieuwe jeugdbestuurder, Mees Groen. In de vergadering van het algemeen bestuur van vanmiddag hebben we officieel afscheid genomen van Marouan Moussi en heetten we Mees welkom.

Mees stelt zich graag aan je voor.

Vanaf 8 november 2016 mag ik, Mees Groen, mijzelf de nieuwe jeugdbestuurder van Waterschap Rijn en IJsel noemen. Gaaf!
Eerst iets over mijzelf. Ik kom uit een gezin met drie broers, waarvan ik met mijn tweelingbroer de jongste ben. Als zestienjarige scholier hou ik ervan om af en toe een balletje te trappen, of een avond met vrienden te hangen. Ik woon in Rekken, in het midden van de bossen.
Ik ben opgegroeid in de natuur, en ik vind het dus ook belangrijk dat daar goed voor gezorgd wordt. Want er valt veel te zien, te leren en te beleven in de natuur.
Dezelfde natuur moet in sommige gevallen ook gecontroleerd worden. Steeds vaker zien we op het acht uur journaal voorbeelden hiervan. Modderstromingen in Amerika, aardbevingen in Italië of dichter bij de deur de wateroverlast in Nederland van afgelopen juni. Het veranderende klimaat en daarnaast de natuurverschijnselen zijn een internationaal probleem, een probleem van nu én een probleem voor de toekomst.
Dit hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen, wie ik dat wel moet vertellen, is de jeugd. Want niet alleen vandaag maar ook over paar jaar spelen deze problemen nog. En ook dan moeten er wat aan gedaan worden. Natuurlijk kunnen we niet alles in een keer aanpakken, maar wel stukje bij beetje.
Het doel als jeugdbestuurder is om jeugd meer te betrekken bij het werk in, om en rond het waterschap. Voor mij een gehele nieuwe uitdaging, die ik graag aan ga. Het is misschien een cliché: Maar de jeugd is de toekomst van nu.
Hoe wil ik dit aanpakken?
Net zoals mijn voorganger Marouan zal ik mij onder andere inzetten om ons jeugdpanel een niveau hoger te tillen.
Daarnaast is Waterschap Rijn en IJssel de laatste paar jaar vooruitstrevend bezig, zo liggen er bijvoorbeeld plannen om 100% energieneutraal te worden. Met het jeugdbestuur hoop ik deze trend voor te zetten. Ik wil ook nieuwe dingen gaan uitproberen, onder andere het gebruik maken van social media en ik ga vloggen voor het waterschap! Vloggen? Ja, ik zal mijn avontuur binnen het waterschap gaan video bloggen oftewel op camera zetten. Daarmee hoop ik natuurlijk veel jeugd te bereiken.
Ik ga het verder niet langer maken, ik hoop veel nieuwe mensen te ontmoeten en veel leuke ervaringen op te doen. Een afsluitende quote dan maar?
“You can’t trust water: Even a straight stick turns crooked in it”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten